zaterdag 30 oktober 2010

Het plan!


Stel dat in 1994 het digitale tijdperk al zo ver geweest was als we nu zijn, dan had ik de artikelen, filmpjes, presentaties, foto’s en interviews die in de loop der jaren over fietslessen voor vrouwen in Tilburg verschenen zijn niet verzameld in plakboeken, stapels papier en losse documentjes en mappen in mijn ongeorganiseerde digitale archief. Dan had ik dat meteen op een website, wiki of blog kunnen plaatsen. Maar, zo is het dus niet.

Bij aanvang kijk ik al uit naar het eindresultaat: alle enigszins publiceerbare materialen op mijn blog, aangevuld met verhalen en materialen van nu. En zou ik willen dat ik dit al eerder gedaan had. Tegelijkertijd realiseer ik me dat ik nu nog niet kan vermoeden wat zich gaandeweg aan gaat dienen, welke plannen ik (samen met anderen) nog ga krijgen en dat er misschien wel helemaal geen ‘eind’resultaat is. Én ik verheug me op het doorlopen van de plakboeken en filmpjes, die overigens nog steeds op een videoband staan en dus nog niet digitaal zijn... Maar goed, daar ga ik me nu nog geen zorgen om maken. Komt tijd, komt raad.

Morgen begin ik met de klus; ik ga het oudste artikel uit mijn archief presenteren.
Mijn plan is om daarna elke week een item te kiezen en plaatsen. Mocht je het leuk vinden om iets aan te vullen, bijvoorbeeld om jouw verhaal rondom de fietslessen in Tilburg te vertellen, neem dan contact met me op. Ik vind het leuk om deze speurtocht in het verleden en heden van de fietslessen samen met anderen te ondernemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten