maandag 21 februari 2011

Ik heb ook wonderbaarlijke gevallen meegemaakt

In juni 1996 werd ik geïnterviewd door het Brabants Dagblad over mijn vrijwilligerswerk bij het CBV. Mooi om dat stuk nu terug te lezen en nog steeds achter de beweegreden te staan hier ooit mee te beginnen:
"Op een gegeven moment had ik er genoeg van om constant in de boeken te zitten. Ik wilde er eens uit. Kennis maken met vrouwen uit het Midden-Oosten die hier in Nederland rondlopen. Ik heb heel bewust voor dit vrijwilligerswerk gekozen. Ik kan er iets van leren en dat heb ik nodig om gemotiveerd te blijven. Het gaat mij eigenlijk niet zozeer om het helpen van anderen. Ik zie het meer als een statement. Als vrouwen willen leren fietsen, moet dat mogelijk zijn."

Verderop in het artikel spreek ik uit dat ik dat vrijwilligerswerk wel leuk en zinnig vind, maar ook graag betaald werk zou doen. In die tijd was het best lastig om werk te vinden.
"Daarom probeer ik nu op allerlei manieren werk te creëren. Ik ga op zoek naar een leegte en maak een plan om die leegte in te vullen. Het bij het Centrum (Buitenlandse Vrouwen) heb ik al een beginnetje gemaakt. Ik ben bezig met het opzetten van een aparte verkeerscursus voor de fietslessen. En er hangt nog meer in de lucht."

Er hing inderdaad nog meer in de lucht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten